Onsdag

Idag är det onsdag, onsdag är en bättre dag än måndag tycker jag.
Just nu känner jag mig lite mer kulturellt nära till mitt hemland Sverige. De senaste dagarna har jag ägnat åt att söka kurser till hösten (ifall jag inte får något jobb) och sen har jag ägnat mig åt lite hemliga planer inför hösten.
Jag har i alla fall nästan till 100% bestämt mig att jag inte tänker vara i Jönköping. Längtar tillbaka till Stockholm, "the capital of Scandinavia" som de brukar säga.
Planerar väldigt mycket just nu. Även om jag har mycket att tänka på i skolan så planerar vi lite inför Sonias födelsedag, några eventuella resor de kommande helgerna och vart vi ska resa när Jockes pappa kommer hit.
Funderar på Oaxaca och Chiapas eftersom de två staterna kan erbjuda allt från stränder till colonialstäder, vattenfall, vulkaner och laguner. Alla rekommenderar det! Även om jag i mitt lilla huvud är helt säker på att det kommer komma en Tsunamivåg. Hoppas jag har fel, min magkänsla brukar ha det...haha...
Just nu är jag hemma, även om jag har lektion...har ätit något dåligt på Mexicos gator och måste vila oh bli frisk innan jag kan gå till skolan igen. Det är tyvärr obligatoriskt att komma på alla lektioner förutom två på en hel termin. Därför blir jag lite nojjig nu när det är andra gången jag är borta från den här lektionen (förra gången hade jag även då ätit något dåligt)...
Jag gillar Mexico i alla fall, kan inte klaga...det är sol, trevliga människor och jag har efter ett par månader börjat tycka om maten! Tror att jag åt på fel ställen tidigare, jag har hittat riktigt läckra delikatesser precis runt hörnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0