Sonia + 1

Tjena hopp i stugorna!

Kul att det äntligen är vår hemma i svearike nu, det unnar jag er.
Nu är hon äntligen här, legenden Francesca!

Lektionen i måndags var en av de tråkigaste på länge, läraren vet om hur det blir med eftermiddagslektioner så hon tvinga oss att möblera om för att inte somna typ. En misslyckades totalt och inte bara sov, utan däääcka. Det roliga var att han satt närmast läraren hahaha
Men jag och Lola hitta våra små sätt att underhålla oss själva på, skriva små elaka notiser om folk i klassen. Rita aladdin-land. Skriva bland annat: dödödödödödödödödödödödödödödö på flera rader i häftet osv.
Sen åkte vi som sagt till flygplatsen och JAA vi var liite tidigare än vad vi borde, men jag hade ingen anng om vilken terminal vi skulle till egentligen så det är bättre med tidsmarginal. Vi hann i alla fall käka lite mat och skriva "BIENVENIDOS FRANCESCA" i mitt häfte innan den lilla rosa knippan dök upp.

Vi tar taxi hem och börjar genast att äta massa godis.
I tisdags låg vi hemma och softilerade ett tag, utomhus. Hon i solen, jag i skuggan - självklart. Sen drog vi till Mega med Lollo och inhandla vår efterlängtade POOOL. Vi köpte en med fyra sittplatser för lounging, bruuudeeelllsss hehe.
Vi börja pumpa å fylla i den men tröttna efter några minuter. Vi bytte om och drog till Coyacan för att käka pizza och dricka 10 pesos öl. Det var gaanska så fullt där. Just det! Innan dess så drack vi lite Cubas också och det slog mig att jag faktiskt hade varit nykter TRE dagar irad. Vilken bedrift va?
Fabbe förstår nu min kärlek till Cubas. Naajjs.

Efter ett par timmar på det haket så åkte vi tillbaks till tlalpan för en till öl innan vi skutta hemåt.

Idag gick vi upp och åt tortilla med oaxca ost och salami och tortillas med jordnötssmör, gooott. Det är kul med frukost när man faktiskt äter det med andra!
Vi gick genast upp på taket och fortsatte att fylla på poolen, efter en timma tröttna vi. Jag försökte simma...det var kul. Och flyta kan ju alla, eller hur är det nu med det? HAHAHAHAHAHA!!

Vi duscha, bytte om och gick mot tortasgubben som jag inte hälsat på sen januari. Han blev stolt över mina nya kunskaper i spanska, eller nåt. Haha. Fabbe fick testa tortas som första mexikanska måltid. Sen gick vi på lektion och fick oss ett riktigt straff av läraren, men det förtjänade vi faktiskt...

Efter det gick jag och Fabbish till Mega och handla massa gottit! Vattenmelon, chips, dipp, oreos, dricka å sånt. Kom hem och hon däcka framför tv:en när hon och victor skulle kolla på fotboll medans jag gjorde lite läxor.
Simas kompisar från skåneland är här men var tyvärr tvungen att dissa dem för några öl för att fabbes jet lag smittat sig på mig.

Imorgon ska vi ut och käka mddag för att fira min födelsedag i Sverige, vid midnatt är det min födelsedag här i Mexico - så vi ska fira två dagar irad! Haha skitkul ju!

Nu bråkar ögnen med mig. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0