Två veckor...

Vi har haft två underbara veckor i Cancun, Playa del Carmen och Isla Cozumel. Det var jag, Jocke, Sima och Zalga som åkte!

Vi började med Cancun där festerna är helt galna! Det var grymt kul faktiskt!
Sen drog vi vidare till Playa där vi mest solade och badade....och shoppade gjorde jag iaf :P
Vi festade i Playa också men killarna var så jääävla jobbiga så jag fick köra discofejset hela tiden. I Sverige skrämmer det folk, här tror dom att jag raggar på dom...Sonia har lite bilder på det som hon säkert lägger upp ngn gång....
Isla Cozumel var en väldigt lugn ö, kändes som jag var på Cuba, även om jag aldrig varit där...
Vi åkte ut på en snorkeltur och simmade runt i rätt höga vågor och såg en hel del fina fiskar!
I playa drog vi till Tulum och Coba och kollade på Maya-pyramiderna.
Jocke besteg en pyramid i Coba som var 42 meter hög...
Sen besökte vi en Maya-familj som bodde 2 vuxna och 14 barn i en 2 hyddor på ungefär 15 kvm vardera. Dom hade jätteläskiga djur! En jättestor gnagare som såg ut som ett marsvin med förvuxet huvud! Dom hade massa myrslokar, vildsvin och någon annan äcklig gnagare som såg ut som en bäver. Sen hade dom en apa som dom hade döpt till Natasha...vackert. Om ni tittar på bilden nedan så kan ni se att de har solvärme för att få elektricitet.
Vi åkte till en jättevacker strand en bit från Tulum som verkligen såg ut som ett vykort!
Helt underbar semester har jag haft! Tyvärr så avslutades semestern med ett chockerande dödsfall. Jag kan fortfarande inte förstå det...
R.I.P Vanessa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0