bailando, bailando!

Jag har fortfarande inte greppat det här med att jag faktiskt är i Mexiko nu. Allt känns så fruktansvärt konstigt, så tomt utan alla gamla kompisar!

Jag kanske har haft min tråkigaste dag i Mexiko sen 2 januari? Eller ok, de fåtal kvällarna jag och Sima satt uppe till tidigt på morgonen för att plugga kanske inte var att hurra för direkt.
Gick upp två timmar innan klockan ringde, jag gillar jet-lag! Tog en dusch och började locka håret, vilket har varit månader sen sist och drog iväg till Coyoacan* för att kika på ett rum.
Jag blev tyvärr jättebesviken, alldeles för mörkt rum och en alldeles för skum gumma som bodde där. När jag sedan kände för att promenera lite i det fina vädret så upptäckte jag vilken skillnad det är på att gå ensam än att gå två-och två. Äckelpottor! Fort som attan satte jag mig i en taxi mot mitt hotell. Intog min frukost på Burger King och har sedan dess legat här i mitt rum och ätit Djungelvrål och mailat vidare ang. boende.
Har förresten två napp och den ena verkar riktigt lovande. Han kallar rummet för suite och jag säger sweeet! Bara det att den också är en bit från Coyoacan centrum - vilket är ett uurmysigt ställe. Me encanta!
ett coolt hus i Coyoacan centrum.

Ha? Så nu är frågan, ska jag bara ligga här i mitt rum och fortsätta glo på tv eller ska jag ta en taxi in till Perisur (köpcentrum)?

Blir nog att glo på tv en stund till (Criminal minds började precis!) och sen dra dit, måste köpa acceton och nagellack för att underhålla mig själv!

Besos.


Coyoacan är en stadsdel i Mexiko City som ligger norr om Tlalpan, där skolan ligger och där jag bodde förra terminen. Ett helt ok ställe, om man gillar att vara hemma på kvällarna och typ glo på tv för det finns ingenting att göra där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0