La puerta negra

Tjohejsan nu är jag hemma!

Väl ute på campus så stötte jag på två kompisar så vi tjattjattade lite och kom fram till att vi tre faktiskt var hungriga. (Min plan var att gå och handla mat och tillaga det här) Och eftersom jag bar runt på en megatung väska och ett tennisrack så blev det enklare att bara dra ut och käka nånstans och då berättade dem om det fantastiska la puerta negra, (den svarta dörren).
Denna svarta dörren ligger i närmaste bostadsområdet vid skolan och man går fram till den stängda svarta dörren och knackar på, då kommer en som "bor" där och öppnar. Har man tur så är det inte fullt, då går man in i det lilla hemmet och serveras en trerättersmiddag för 37 pesos, ungefäär 20 kronor. JAG VET! Helt galet!

Ett, att det är någon skum svart dörr som man ska knacka på
Två, att det är någonslags underground ställe
Tre, sjuukt billigt.
Maten kanske inte var det bästa jag åt, men hej...jag klagar inte när jag blir mätt på 20 kronor, inklusive dricka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0