regnet


passande nog sa var det just den har filmen och scenen jag reagerade senast pa. JAG HAR SMASYSTRAR, OK?!


Ni har nog ocksa stort er pa en grej med hollywoodfilmerna. Det har med regnet, oftast da nagot karlekspar precis har brakat och den ene springer ut efter den andre, plotsligt sa hor man askan och det bara FORSAR ner regn och inom tva sekunder star dem dar hela genomvata. Stor ni er ocksa pa sant overkligt regn?

Men igar, igar hande det! det borjade redan vid 18 tiden da jag traffade min hyresvard for kontraktskrivning och nyckelbyte osv. Han sa nagot om att vi borde skynda oss innan regnet kom. Regnet? Tankte jag och kollade upp..visst, lite graa moln, men halla?

Jag hann handla och komma ut da jag hor denna fruktansvarda askan, san aska som finns i Mexico har jag aldrig hort innan. Som om marken gar sonder for varje lilla dunder, det brakar och vibrerar sa mycket att man sjalv nastan ryser.
Nar jag kommit hem sa stog jag pa balkongen och blixten slog ner, den var sa stark att den lyste upp hela innegarden. Tva ganger hande detta och jag raknade sjalvklart sekunder mellan ljuset och ljudet, det var over 15 km bort.

Sedan lagger jag mig och laser, efter ett tag vinner ogonlocken och jag berikar min sjal med lite musik innan laggdags. Trots ljudet, musiken sa hor jag all buller, som om det ar en jatte som skakar pa vart hus. Jag stanger av musiken och vander mig om, tva minuter senare hor jag hur en vagg kommer kraschande mot mina fonster, som gar langst hela kortsidan av rummet, SPOOOOOOOREGN - out of the blue! Det bara fooorsade ner.
Med ett leende somnade jag!


Kommentarer
Postat av: Fabbskii

O MY GOD ! ! ! ! KVINNA DU ÄR GALEN?? HUR KAN DU INTE BLI RÄDD AV DET!??? :O

2010-08-07 @ 20:45:42
URL: http://tpl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0