Känns som Sovjet...by Lola

Idag är det fint väder igen!! Efter fyra dagars regn så är det sunny again!

Jag tycker i och för sig att det kan vara rätt mysigt med regn, i måttliga mängder.

Ingenting i Mexico händer i måttliga mängder.

Förra veckan var vi i Vera Cruz och gick ut på ett ställe som heter "Classico".
Just det här stället är känt för att vara ett av de bästa, men konstigt nog så märktes inte det när vi kom dit: Det var ganska dött, och Victor (mexikanen som vi bor med) sa att det aldrig hade hänt tidigare.
Vi tänkte inte mer på det, och ju mer tiden gick desto fler personer kom dit.

Igår fick jag reda på varför. Varför det var så lite folk alltså:
20 minuter innan vi kom dit hade en kille tagit fram sin pistol och börjat skjuta runt omkring sig.

Ahaa...det var DÄRFÖR det var så lite folk. Typiskt Mexico.

Det var samma sak med den där killen som blev skjuten i huvudet för två veckor sedan, han som spelar i Paraguays landslag, den krogen ligger tio minuter från där vi bor.

Lite läskigt, men å andra sidan, hade han ju FAKTISKT tittat på en tjej som var ihop med en annan kille, och är det ju FULLT NORMALT att skjuta ner någon.

För tillfället flyger det ett plan ovanför området där vi bor och sprider propaganda i en högtalare. Känns som gamla Sovjet. Jag väntar bara på att ett stridsplan ska komma och skjuta ner propagandaplanet.

Jaha, hur är det i Sverige då? Uppdatera mig!!

Det enda jag har fått höra av min kära bror var att en mongolid man blev instängd i en buss över natten, tack för informationen, men det var inte riktigt DET jag syftade på =)


Bild tagen högt uppe i bergen- FINT VÄDER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0