Sonia: klockan fanns nog inte med i skolplanen här...

Hola, buenos tardes!

Jag har under en timmas tid skypat med familjen därhemma och ätit nötter samtidigt som de (jag vet, kan man vara med blatte en oss?). Fick plötsligt bråttom till seveneleven där skulle möta min grupp för att åka vidare och filma en grej. Tror ni att de dök upp?
I fyrtio minuter stog jag ute i solen och brännde mig. Till slut gav jag upp. Så nu sitter jag är hemma och väntar på att vattnet ska värmas upp och jag kan ta en dusch.

Igår hade vi vår favoritlektion på hela veckan; organizational communication. Alltså, min inriktning på utbildningen. Men läraren sa innan att det inte skulle vara samma sak som i Sverige, och det är det inte. Hur efterblivet mexiko och mexikanare kan verka så är det mesta vi lär oss i skolan mycket bättre än det i Sverige. Men faktiskt!
I alla fall, vi hade snack om vårt projektarbete som vi lämnade in i förra veckan. Jag, Lollo, Victor och två andra tjejer jobbade ihop och bestämde oss för att jobba med ena tjejens pappas företag. Hon intervjuade sin egna farsa (med de frågorna som jag och lollo valde) Victor översatte från spanskan och den andra tjejen skrev om hur man skriver key messages och lite annat. Jag och lollo skrev talet och jag presenterade det.

Lärarens reaktion:
Ni hade det bästa talet i hela klassen faktiskt.
Man tackar.
Tyvärr så fick vi trots det inte 15 av 15 utan hade lite fel här å var i resten av arbetet. Men vi är nöjda med vårt i alla fall, haha!
Nästa gång jobbar vi ensamma tack! Vi är ett bra team, vi behöver inga fler ankare :-)

WHat else?
Jo, jag spillde en megastor kopp med kaffe på hela golvet imorse så att madrassen blev blöt, brun och mysig. Jag blev glad!
Det här rummet är cursed alltså.

Nej, nu måste jag hoppa in i duschen och förhoppningsvis slipper man iskallt vatten!

Adios!


Kommentarer
Postat av: Fab

Härligt syrran!! :D

Tänk om en ande bor i det rummet ? :O hahaha

2010-02-06 @ 18:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0