Sonia: let´s hit it!

Hallå där!

Nu är det dags för mig att försöka blogga. Vi har inte kunnat se någon statistik, blogg.se måste krångla eller nåt. Men egentligen vet jag vad det beror på; vi har obviously för många läsare så att systemet kraschat.

I helgen har vi varit i Veracruz "staden som aldrig har dåligt väder" för att hänga med våra mexikanska vänner, sola, bada och festa. Well, vi gjorde bara hälften. Umgicks och festa. Ingen sol så långt ögat kunde se, men kul hade vi ändå!
Vi lyckades faktiskt ta oss till något gammalt fängelse för att kompensera all festande och det var väl också kul...i tio minuter. Haha
Den här veckan är helt galen, det är veckan innan tentaveckan och våra första patials så vi kommer tyvärr inte kunna blogga så mycket som vi hade velat.

What else?
Jag kanske borde presentera de människorna som lär dyka upp på bloggen.


Victor: en mexikansk grabb som bor med oss. Han är väldigt galen och har ett alterego som heter Donatelo Ragamadash. Ja, ni förstår ribban på honom liksom...
Nadia: En halv indisk/fransk tjej som kommer från ön Reunion som ligger brevid madagascar och det är tydligen en fransk ö. Nadia bor också med oss, rummet brevid mig.

Sima: en persisk tjej från Sverige som delar vårt hat till jkpg, haha. Störtskön brud som vi hänger med ganska så ofta.
Neish: Victors kompis som bor en bit ifrån, en av de snällaste killarna jag träffat i hela mitt liv!
Paulina: Victors bästa tjejkompis som brukar hänga här ganska så mycket. Det var i hennes hus vi var i under helgen.

Ett härligt gäng!

Jag känner mig väldigt seg i huvudet just nu, har precis hällt ut en hel kastrull med soppa för att jag var trög nog och koka den på fel sätt. Ska alldeles snart ta tag i spanska läxan och sen måste jag hoppa in i sängen. Vi har nämligen mardrömsdagen imorgon; torsdag. LEktioner från 8.30 - 18.00!

Dessutom kom jag hem ganska så sent igår eftersom jag och Sima skulle på bio och se Sherlock Holmes, men den visades inte på negslak så vi käka tacos och det ena ledde till det andra och vi hamna på tequila tuesdays på sportsbar med en massa klasskompisar. "Bara en eller två öl" blev flera st av både öl och tequilan. Men som Lola sa innan, tequilan här är mycket bättre än den i Sverige (som inte ens går att dricka).

Nej, nu måste jag ta tag i läxorna.

Tjarå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0