Sonia: monday...zzz...

Hola!

Gissa vad jag ar?? TROTT!

Imorse fick jag hjartattack av larmet, vem ringer mig mitt i natten och varfor ar det so soligt? Haha

Gick till spanskan ensam, inga av mina svenska kompisar dok upp. Men det var en soft lektion anda, vi fick sitta utomhus och losa enkla uppgifter. Sprang sen till consumer behavior (jag hittade dit sjalv!!) bara for att upptacka att den lektionen var installd - igen!!

Efter mitt inlagg i torsdag sa hade vi ju lektion. Och eftersom jag var trottare an den trottaste manniskan fran trotterland sa fick jag nagra utflipp. Jag vet inte om det ar sa sakert for mig att aterberatta det har...men, jag ar har for att underhalla er helt enkelt!

Jag, Lola och Victor promenerar hem och ganska sa snart borjar jag att gnallgrata. "Im so tiieheheheheeeeerd" "I wanna sleeeheheeheheeeep" "I dont want any more raaaihihihiiin, SUUUUUUUUUUN WHERE ARE YOU?!" Osv. Gnallet gick over till "grat" som for fem minuter gick over till aaasflabb. Alltso, jag fick bara nagon stord skrattattack som gjorde att jag var tvungen att stanna upp for att andas! Sen skrattade jag bara over att jag skrattade at ingenting? I tva sekunder grat jag igen och nar jag insag vad som hande ( att ga fran grat - skratt - asflabb till grat igen) sa borjade jag att skratta igen...
Men da sprang Lola och Victor darifran sa da borjade jag att grata igen. Ensam..

Till slut kom jag fram och hoppade in i duschen direkt. Skulle ut pa tacos middag med tva killar fran min consumer behavior kurs men den andra var sjuk sa det blev bara jag och den ena killen. Sa vid halv tio kom han forbi mig och jag fick smaka pa de basta tacosen, hitills. Jag har blivit lovad GODARE tacos. Hej tacos himmel!

I fredags tog jag "sovmorgon" for det var den forsta pa aratal da jag fick sova ut hur lange jag ville.
Forst kom Lola och knacka pa min dorr for att meddela att hon skulle till skolan med Jocke. Efter en timma smsar Sima och sager "Fyfan! Jag har sovit sen sju igarkvall till NU!" Kan man pa en skala gissa hur irriterad jag blev da?
Sima, som konstant sover och Lola som v{ckte mig pga nycklar. Som jag sa till henne "lamna hellre huset oppet och riskera att jag blir voldtagen och ronad an att vacka mig!!"
Men jag ar inte den som ar normal, so..

Jag tog mig till skolan efter ett par skype samtal och motte Lola. Efter ett langre tag dok Sima upp och overtala oss till att dra till sina kompisar for ett par ol pa taket. Vi gick dit men var tvungna att byta tak av olika anledningar och drog till oss istallet. Har softilerade vi med ol och chips. Ingen bra ide att dricka sa mycket och sen ta sig ner for stegen. Det var en o annan flaska som gick sonder...hahaha

Efter tak och ol hanget drog vi hela vagen till Santa Fe for att ata skaldjur pa en resturang som heter Fishers. Mycket gott! Speciellt med tva is margharitas, jagerbombs och nagon flygplans tequila (en lime shot, en tequila shot och en salsa shot, mycket gott)
Hur ska man kunna ga hem och lagga sig efter det? Nej tack! Vi akte hem och bytte om och drog till fransmannens inflyttningsfest. Vi tog det lite lugnt ett tag, jag och Sima. Men trottna och bytte musik for att kunna dansa. Sen dansade vi resten av kvallen innan vi drog oss hemat.

I lñrdags var det som sagt min "tvatta och plugga dag" sa jag dissa alla planer pa att dra pa diverse stallen. Jag och Sima ville ha tacos, men sen dok Victor och Neish upp i huset och de tyckte att det var lika bra att aka nagon annanstans nar man anda hade bil. Vi hamnade i Cuapa dar vi at megastora hamburgare for andra dagen irad.
Alldeles svimfardiga akte hem. Och da var klockan redan sex-sju. Vi var sa matta sa att det enda vi kunde tanka pa var att andas och inte spy.
Darfor dackade vi i en timma i min sang istallet, jag och sima. Vacktes senare av att det var morkt ute och notterna pa nedervaningen hade borjat forfesta.
Vi skulle ABSOLUT INTE med.

Tva timmar senare stog vi och forsokte valja ut outfits till maskeradfesten som Victor och Neish skulle pa..
Bara det att jag senare lastes ut fran rummet med alla kladerna, pengarna och mobilen. Change av planes. Jag fick vara pocahontas istallet. Ocksa ganska kul!

Festen var helt ok. Jag och Lola satt mest och skratta at en snubbe som vagra sluta prata spanska. Det var nagot han inte kunde pa engelska och da sa jag till honom att han kunde dra det pa spanska men vaaldigt sakta. Och da fortsatte det med spanska, i megafart.
Han var val som alla andra, trodde att jag var mexikan som forsoker lura folk med engelska?
Men det var kul att varken han eller hans kompis markte att jag och Lola "sprang pa toa" var tionde minut. Vi sprang bara ifran dem!

Efter ganska mycket drama sa kom vi hem vid sex och eftersom jag ar utelast sa far jag och Sima sova pa typ strandmadrasser, som ar ubertunna. Dagen efter drar vi ut ganska sa fort for att "ata tacos" men det slutade med...ja, hamburgare igen: typ tredje elle rfjarde dagen irad. Och det ar inga donken burgare!! Fridays!
Vet ni hur vi drog dit? Med gardagens klader och smink! Och  jag hade tva bruna streck under ogonen som var lite utkletat! Hahahahahha
Killarna (Emmanuel och Ricardo) skrattade ganska gott at oss..

Vad gjorde vi sen? Just det. Jag handlade lite och sa motte vi upp Gustav och fikade pa Starbucks. Och under hela tiden var jag grymt rastlos pga ackelkanslorna. Ville bara hem och duscha!
EFter fikat sa gjorde jag det. Hoppade in i sangen och surfa runt inna jag dackade.
Tror att jag lyckades forstora min kamera ocksa. Ska testa den igen senare ikvall, var alldeles for trott for att envisas.

Har alltso lektion om en timma och en kvart. Jag ar kalastrott.
Hoppas Lola dyker upp snart?

Mmm, at en torta med Sima innan. Det var langesen! Nu vill jag bara sova. Men en lektion kvar! Sen ska jag handla tvattmedel, laga mat, ata, sortera och dra till Sima for att tvatta. Mina klader ar sa ackliga att hundar vagrar ha pa sig dem...eller nat.

Nej, jag tankte kolla upp bilder pa facebook for att bjuda er pa lite skratt men jag orkar inte. Perdon!

Hasta luevo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0