Sonia: Morningglory


Jag och Sima pa batarna forra helgen.

God morgon!

Eller god och god...
Klockan ringde halv atta och jag var sa trott sa att jag inte ens forstog vad det var som hande. Jag har dromt villt, vaknat upp av att jag sitter upp ur sangen och pratar med nagon. Jag ar normal.

Springer ner till toaletten, eftersom var pa andra vaningen ar trasig och upptacker att det inte finns nagot toapapper kvar, NANSTANS. Mysigt. Gar runt jattekissnodig och forsoker koka vatten till mitt kaffe och tosta lite mackor. Ingen strom what so ever. Ocksa kul!

Jag ar pa rummet och forsoker gora nagot at mitt har utan att anvanda plattang eller harfon. Omojligt. Vantar pa Jocke och lollo men efter ett tag ropar jag upp till tredje vaningen om de inte ska komma ner snart? Nepp, de skippar spanska lektionen. Jag fick plñtslight mycket brattom och sprang ut i sporegnet.

Jag tackar alla goda man som saktade ner nar jag forsokte promenera pa de ojamna trottoarerna, for att inte plaska massa vatten pa mig. Men det var en kvinna som jag garna vill traffa senare. Och GASAR och aker narmare vattenpolen sa att jag far allt pa mig!! Kvinnorna/tjejerna har ar heeeeeeelt galna.
Jag forsoker att skynda mig till lektionen men hamnar bakom tre amator kvinnor som inte vet hur man anvander ett paraply eller promenera i normal takt (man behover inte springa som jag gjorde, men snalla - ga atminstone?).
Efter att ha blivit attackerad av deras paraplyer i bade nacke och ansikte fick jag antligen komma fram till skolan. Mycket irriterad.
Moter upp Sima och gar pa lektion.
Lararen ar sjuk och det sitter en man dar som ska forsoka underhalla oss i en timma istallet for en lektion pa tre timmar.

Vad mer kan ga fel idag?
Jag ar redan dynsblot. Inge smink kvar pa ansiktet (forutom maskaran som ligger under ñgonen) och haret lever sitt eget liv  och jag har redan rakat springa in i en megastor vattenpol sa mina fotter ar svinakalla.
Tur att jag har en Milkyway i vaskan :-(

Det ar trakigt att lasa utan bilder. Har ar ett foto pa mig och Vlademir under forsta veckan i skolan. Da var jag glad, det ar nagot jag inte kommer att vara idag.


Oj, min spanska ar inte det basta men jag tror att man ska ha lektion i datasalen nu. Sa, tjara!

Kommentarer
Postat av: Ramon Rocha

Nice Blog! not easy to understand, but thats what google bar is for, hehe

2010-02-04 @ 18:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0