Sonia: punkt.


Jag är helt stört trött så jag punktar upp lite småsaker för att underhålla er lite. Visst sitter ni på jobbet och smygläser just nu?

  • Med en oehört stolt känsla kan jag nu meddela er att jag lärt Lola att äta nötter, alltså att knäppa upp dem mellan tänderna och äta. Och hon diggar det!
    Jag har nämligen hittat ett märke som heter "Habibi" (typiskt va?) inne på Mega som säljer lite olika sorters nötter och nu har alltså Lola börjat köpa dessa påsar med nötter. Stolt var ordet alltså!
  • Jag har ätit två middagar, en chokladpudding och en extrastor Domino sen vi kom hem från skolan fem timmar sen...
  • Jag har dock försökt att undvika Kinderägget (som vi lever på här) bara på grund av att jag vet att jag inte har något vatten kvar, men det glömdes helt bort när jag saltade mina grönsaker lite väl innan. Så nu dör törst-döden.
  • Sonia och Lola har under dagen haft hemliga planer om framtiden.
  • Sonia och Lola har idag även varit på lektion under 1½ h men lyckades ändå sammanlagt vara på skolan i sex timmar. Känner man roligt folk så gör man väl det.
  • På torsdag har vi två tentor. Spanskan känns ganska omjlig med all grammatik och Consumer Behavior orkar man bara inte med.
  • Igår skrev vi en tenta i Organizational Communication. Vi var klara på en kvart, max.
  • Kan någon snälla ge mig lite vatten?
  • Jag funderar lite på hur en av vakterna som vi har i vårt community tänker när han gång på gång ska stå och prata med mig trots att han är väl medveten om att jag inte kan spanska. Han tycker att det är lika roligt varje gång jag står där som ett frågetecke och försöker få honom att förstå att jag faktiskt har bråttom. JA! På tal om bråttom, ingen mexikansk har någonsin bråttom. Man får lite konstiga blickar på sig när man går i normal/något snabbare takt inne på stormarknaden...
  • På tal om ingenting; det var en jordbävning här igår. 5,7 på richterskalan. Men vi mår bra, tack som frågar!
  • I helgen funderar vi på att dra till något museum. Jag vill till modern art Lola vill till Frida Kahlo. Men jag tycker att NI ska rösta om det. (Rösta på mig)
  • Det går inte att ladda upp bilder tyvärr. Hade en del att bjuda på från festen i lördags. Men jag ska nog ta och plugga lite Consumer behavior istället. God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0