Sonia: what a small world!

God morgon!

Jag står här uppe i mitt rum och surfar runt medans jag väntar på Lola. Hon snackar så mycket om att jag har börjat leva efter mexikanarnas sätt att se på klockan och tiden men i verkliga livet så är det bara ett sätt för henne att skydda sig själv, det är hon som gör det!

I höstas så jobbade jag som eventpersonal för en av Marabous senaste choklad som skulle lanseras. Vi stog inne på a6 och fick folk att ställa sig på en scen och göra en grimas så att vi kunde fota, i utbyte fick dem en choklad. Det kom massa roliga, mindre roliga, mycket skumma och snälla människor. En av dessa skumma var en tjej som började prata engelska med mig, hon sa inget konstigt eller så utan hon var bara allmänt skum. Det var något i hennes blick.
Hon var så pass skum att jag veckan efter kände igen henne i skolan. Jag minns att jag tänkte (för det var precis då jag fick reda på att jag skulle till mexico) "tänk om hon, av alla ställen, är från mexico?"

Igår när jag och Lola var påväg till skolan så var det FAKTISKT en människa som gick FÖRBI oss. Förstår ni storheten i det? En mexikan som går fortfare än oss?

Hon går förbi och jag får årets chock, men tänker "faanheller att det är samma människa". Och jag ska precis börja förklara för LOla att jag känner igen henne men avbryter mig själv. Efter en halvsekund vänder hon sig om och säger:

- Excause me, but is that swedish you are talking?

Och jag fråga henne direkt om hon var en student från Jönköping.
OCH VISST FAN VAR DET SAMMA MÄNNISKA!!

Coolt va?

Sima, Paul, Victor, Fen och hans tjej


Minns inte namnet på han med grönt, inte han med rött heller. Vet bara att han är tillsammans med en av tjejerna som hade festen. Å så Sima och Emmanuel!


B I L D E R   F R Å N   T R A F I C L I G H T  F E S T E N & S I X  F L A G S.


Ramon, Ella (hon som är tillsammans med han med rött) och så min roomie Nadia!


Jag stryper stackars Nadia.


Nadia, jag och Sima


Galningarna! Haha


En säl som pussar en liten flicka




Jag och två av fyra killar från min projektgrupp åker gokart.

Nej, nu ska vi faktiskt dra oss till skolan för att plugga hela dagen innan eftermiddagslektionen.
Idag har jag inte glömt att kräma in mig i 50 slfk!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Idsala

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH??? hahahahaha fyfan vad världen är läskigt liten!!!!!!

2010-02-13 @ 12:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0