Sonia: ena halvan av helgen

God morgon!

Bara för att forsätta det här med liten värld. Vi hade en worshop då vi bloggade (det gick nåååååååågot för sakta med förklaringarna om hur programmet fungerar) och vi satt med en mexikansk kille som skulle översätta workshoppen åt oss, då visade det sig att han pluggat i sverige, i jkpg, inne på hlk - i samma kurs som lollo.
Ganska coolt faktiskt.

Efter workshoppen stack Jocke och Lollo till starbucks för att äta middag. En macka och en cheescake-brownie senare rullade vi hem. Eller ok, vi tog taxin hem. Dagen efter var det spanska prov på morgonen, som gick åt helvete. Efter den var det consumer behavior som också gick åt helvete. Efter det hade vi organizational communication och vi fick tillbaks våra tentor från måndagen. Lola fick 11 av 10 möjliga och jag 9,5 av 10. Ganska bra. Tyvärr så kunde vi inte få 90% på delbetyget eftersom arbetet som vi gjorde innan sänkte betyget. GANSKA så irriterande. Tur att vi bara kan få G i betyg i alla kurser och inte mer, för jag hade seriöst skällt ut de andra i gruppen annars. Men vi är över average ändå så det är lugnt. Fortsätter vi så så slipper vi skriva finals!
Och dessutom får vi extra frånvaro-tillfällen (man får bara missa två lektioner per kurs för att behålla betyget i ämnet, galet!)

Senare på kvällen drog jag till Sima där vi drack billigaste vodkan någonsin och hypnotiq i typ fyra timmar. Senare drog vi till en födelsedagsfest som var smockad. Vid fyra var vi hemma. Några timmar senare ringde klockan och jag tog en dusch och sprang till skolan.
Efter lektionen åkte vi för att äta kinesiskt, bara det att man inte öppnat köket och inte hade någon ris så jocke och lola käka pizza istället medans jag och sima var kvar för att vräka.

Vi ville inte riktigt hem efter maten utan drog till skolan igen för att ligga lite på gräset och kolla på alla gaaalningar som irar Alla hjärtansdag, som firas ORDENTLIGT här. HEeeelt gaaaalet med folk som säljer grejor osv.
Festtält på campus som säljer ALLT möjligt. Till och med pussar! Livemusik, allt från rock till aqua typ. Så det var ganska soft.

Kom hem och skype:ade med min galna familj.
Mamma undrar om jag kunde se henne, därefter rättar syrran kameran mot henne och mamam upptäcker att jag nu faktiskt ser henne. Hon börjar ixa håret och jag säger åt henne att hon faktiskt inte behöver göra sig fin för mig.
Pappa dyker in i bilden (med sitt kala huvud) och säger: Zalgaaaa, är min lugg fiiin? Och härmar oss flickor.
I dont blame him, bor man med fem tjejer så är det lätthänt! Sen meddelade han mig glatt han numera har facebook....

Lola och Jocke var mycket uttråkade så de satt med mig på min säng och pratade med dem också. De gullade och gjorde grimaser till varandra.
Sen slängde jag ut dem och la på för att örsöka vila lite. Ganska omöjligt när folket ganska direkt började förfesta precis nedanför mitt fönster. Det var bara att gå upp ur sänger och gå ner med dem och skåla!
Efter flera timmar, mer människor som joinat och lite mer vodka i magen åkte vi iväg till festen. Som var nåågot för galen. Det tog en halvtimma att bara ta sig igenom grindarna till grannskapet. Och sen var det vakter som släppte in några bara. Smockat. Och bara EN toallet, till BÅDE tjejer och killar.
Jag och Sima hade änglavakter igår för "vi" bråka med typ alla i kön då vi trängde oss ganska så grovt.

Nu ska jag upp och städa helvetet när i huset eftersom min festglada rumskompis drog hem klasskompisar på efterfest som åt upp hela köket och lämna det som en bombnedslag. Sen ska jag nog iväg och shoppa med några mexikanare och en svensk. I think. Får se vad man känner för helt enkelt! Måste tvätta men jag tror att Lola och Jocke är uppe på taket just nu och tvättar.

Mycket långt inlägg, perdon for that. Jag kan nog bjuda på lite bilder från igår istället.

Vi försöker fixa så svensk mat som möjligt. S a k n a r!

Påväg tillbaks till skolan efter att ha käkat tacos

Partytältet på campus

Blå å gul!

Foto från mitt fönster igår eftermiddag

Lola going loca!

Yo y Nadia

Jag och Lola då vi är oss själva

Damerna i huset

Victor, Lola, Neish och Nadia

Å så victor som gör det han är bäst på. Dricka.

Nu ska jag börja röra på mig. Tja rå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0