Sonia: nu är helgen över. Kan jag få vila upp mig nu?

Hola!

Jag ska försöka uppdatera er lite angående helgen så att det inte blir så mycket till imorgon, eller nästa gång jag skriver. Ni får börja tjata mer på Lollo att blogga, eller hur?! Hon och Jocke har gjort helt andra saker än mig denna helg så hon får skriva om det snart :-)

Det blev att jag åkte iväg med Emanuel, Ricardo och Gustav till de norra delarna av stan för lite fönstershopping. Vi parkerade bilen en bit ifrån shoppingcentret för att se oss omkring och hitta ett ställe att käka på. Jag blev helt förälskad i det området, det kändes lite europeiskt med alla uteserveringarna och kanske lite för att majoriteten var vita. Haha
Jag råka tänka högt när jag reagera på min upptäckt "det är ju bara massa vita människor här!"
Hahaha i alla fall, vi käkade jättegod tapas innan vi drog in till Antara för fönstershppingen. Jag shoppar hellre med killar, anytime and day!

Efter en megastor och lika onyttig kaffedrink på Starbucks så gick vi vidare till ett annat ställe för att kika lite mer innan det var dags att bege sig hemåt. Jag blev avsläppt till ett tomt hus (jag var faktiskt lite töntigt skraj eftersom huset hade stått olåst och vem som helst hade kunnat gömma sig där liksom). Men jag började att plocka undan, städa lite och bytte om innan killarna var här igen. Vi drack vit rom (som jag alltmer börjar att gilla!) och efter ett tag och flera nya spanska ord och fraser så drog vi vidare till Skybar.

Ett ställe som ligger en bit ifrån tlapan och som också låg på 48:de våningen, tror jag att det var. Utsikten är ett kapitel för sig! NI kan ju bara tänka er, mexico city är omringad av berg så...ja, det säger väl sig självt!?

Under klubben så fanns det en resturang som snurrar runt. Också grymt. Stället var helt okej, det jag gillade mest var att en man med sån liten trumma och en annan med en saxofon ställde sig på bardisken och spelade med DJ:en. GRYMT!

Jag försökte mig på salsan igen men det blev så omöjligt efter alla snurrar och alla drinkar så det slutade bara i asgarv. Efter soff-och borddansande (dock inte jag) så stängde de klubben. Ganska surt att en fotbollsspelare blev skjuten i huvudet på en klubb för en månad sen och att man efter det börjat stänga krogarna vid 3 istället för 5. Kan man ha mer tur som "turist"? Men tydligen så lär det försvinna snart. Eller förhoppningsvis!

Innan läggdags blev det tacoskäk och fem timmar senare var jag vaken igen. Alldeles för varmt i rummet numera och för ljust. Men jag klagar inte.
Skypade med familjen som var hemma hos moster med alla andra mostrar och kusiner och mormor. Blev grymt sugen på mammas och mostrarnas mat. C r a v i n g s!!
Sen drog jag, Lola och Jocke till ett matställe en bit ifrån, det slutade med att vi inte hitta rätt och hade redan gått fel en gång innan - brist på sömn, alkohol i kroppen, t r ö t t och grymt hungrig och stekhet sol. Ge mig bara mat då, ok? Så vi käka på Donken och jag tror jag aldrig ätit en hamburgare så fort. Helt galet haha

Påväg hem upptäckte vi att shoppingcenter, fridays och hooters - så vi ska definitivt tillbaks! Haha
Hemma så filmade vi Lollos projekt för dokumentärs kursen och jag skissade på min mind-map.
När jag skulle börja skriva manus så ringde Emanuel och kolla om jag ville med honom och Ricardo och Gustav på Starbucks för fika. Jag och Sima gick och mötte upp dem och vi satt på uteserveringen och mest skratta åt gårdagen, hehe.

Jag och Sima var kvar utanför Cali (vår mötesplats) och hängde där ett tag innan vi sprang hem. Nu MÅSTE jag sova. är heeeelt slut som artist. Och tyvärr har jag inga bilder att dela med mig av, Gustav har några bilder från gårdagen som jag kanske kan visa sen om jag får tag på dem.

Imorgon är det skola hela dagen och massvis med plugg på håltimman då vår älskade grupp inte skött sitt jobb under helgen så jag och lola fixar det imorgon. Innan vår en timmes presentation...

Haha herregud. GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: Idsala

Heeey jag har hittat tillbaka till er blogg. Upptäckte att jag skrev sonia med y istället =P

hehehe

2010-02-17 @ 12:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0