Sonia: var tog solen vagen?

Hola!

Ar vi de samsta bloggarna, or what? Eller, Lola ar det i alla fall!

Det ar sjukt vad mycket vi har haft for oss pa senaste. Man tankte att efter partial-veckan (tenta-vecka) sa skulle det vara soft och bara kunna fa vila upp sig. Eh, nej? Den har veckan ar, om mojligt annu jobbigare. Och da har vi inte ens gatt pa ena kursen pga vissa grejer.

I mandags var vi i skolan hela dagen och sista lektionen hade vi en en timmas presentation med var grupp, som gick hur bra som helst. Pa kvallen var vi och filma vara dokumentarer och i tisdags satt och och redigera exakt hela dagen. Senare pa kvallen sa overtalades jag till att dra till sportsbaren, som alla utbytesstudenter hange rpa pa tisdagar - for tequila nights. Jag holl mig till tva tequilas innan jag blev sa uttrakad och drog mig hemat.
Jag fick skjuts av en som jobbade dar for att det inte fanns nagra taxis, hur snallt som helst. Han lurade mig iofs pa en massa pengar, men sa ar det val alltid...

Igar var vi i skolan redan vid halv nio, forst kopte vi skivor och sen gick vi for att avsluta och branna vara dokumentarer. Handlade frukost och sprang till bussen som vi skulle aka med till migrationsverket. De enda som satt dar mellan 10 och 10.15 vara skandinavierna. En hel timma senare kom de sista fransmannen och vi kunde antligen fa aka ivag.
Pa migrationsverket var det kul! Det var manga olika manniskor med lika manga roliga kladstilar. Och deras toaletter var en historia for sig! Hahahahhaa
Jag och Lola satt mest och skratta at allt.

Nar vi kommit fram till skolan sa upptackte vi en liten resturang som saljer kinamat, vi blev lyckliga och handla massor. Sen blev vi sotsugna sa vi kopte upp allt godis som fanns i automaten. Godis, choklad, chips OCH kakor. Det var ocksa kul.
Men eftersom jag inte fatt sova nagot pa typ tva veckor sa sov jag bade resan till migrationsverket och typ hela documentary production kursen. Som tur var hade vi en vikarie och vi kollade bara pa en dokumentar. Nanock, som handlar om en eskima och hans liv i snovarlden. Bara musik och bilder, inget prat. Hej sovtimmen. Speciellt med tanke pa att vi har "biostolar".

Sprang hem i regnet och hoppade in i duschen om hopp om att fa varma mig. Sen tog det oss typ tre timmar att bestamma om och var vi skulle pa bio.
Vid nio akte vi antligen ivag till Perisur for en efterlangtad middag (jag blev ett odjur precis innan vi akte hahaha och attackera min pase med jordnotter och godis). Tyvarr hade vi bara donken som val (typ) och efter all mat stack vi till bion. Det var jag, Sima, Victor och Emmanuel. Jag och Sima blev lyriska nar vi upptackte losgodis! Dock var det bara slajmormarna och bjñrngodiset. Men det godiset ar numera det basta som finns!!

Hahahaha jag kom precis pa nagot kul som hande pa tequilanight med Sima. Hon var pa toa och forskte saga nagot at mig, men jag ar typ...horselskadad sa jag horde sjalvklart ingenting. Sen var det ju ashog musik!

- Bla bla bla bla
- Va?
- Bla bla bla bla
- Vaa?
- Men bla bla bla blaa??
- assa jag hor inget..
- MEN BL ABLA BLA BLA
- SIMA! Jag hoooor ingenitng
- ä dä fö att jag e skööööning??

Hahahahhahahahahahaha
Sa klooockrent!!

Vi kom hem vid tva pa natten igar och imorse hade vi presentation pa spanska (muntligt!!) halv nio, sa jag ar helt dod. Kroppen ar slut. Likasa hjarnan. JAG VILL SOVA. Jag haller seiost pa att bli knapp.
Sen ar det regnigt och svinigt ute. Mina skor var blota inna jag ens lamna gatan vi bor pa. Och jag fryser ihjal. Jag gar runt och grat-gnaller hela tiden, men vill egentligen bara GRATA. OUAH! Haha
Vi gick till nasta lektion, bara det att vi upptackte att den var installd. MYS!
Forst stog jag och lollo och prata med de tva killarna fran min projektgrupp i samma kurs, i typ..en timma. Sen drog vi for att kaka.
Asso, prrrooooppmatta?? Vi drog till Fridays och kaka megaburgare.
Nu ska vi snart till var sista lektion. Sen ska jag hem och sova. Jag har inte haft tid for det och kanske snittat fem timmar per natt. Det funkar liksom inte med allt man gor!
Ikvall ska jag kaka middag med killarna fran projektgruppen! hoppas jag inte somnar.
Igar langtade jag till bion for att fa sova. Men det var Avatar pa 3d sa jag hade bara hjartat i halsgropen hela tiden.

Nej, nu klagar stress-lola som vanligt. Jag maste ivag. Hur lang tid kan det behova ta att ga igenom campus till lektionen? Hon ar knapp!

Nasta gang maste jag beratta om en upptackt jag har gjort om mig sjalv...

TJAR¨!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0