Sonia: vecka med first partials

God morgon!

De senaste kvällarna har jag varit helt stendöd redan vid 22 tiden, av någon konstig anledning. Eller okej, inte så konstig. Men igår lyckades jag inte sova förrens vid midnatt eftersom vi hade lite läxor att göra.

Vad har helgen haft att erbjuda då?
Jag har redan skrivit om fredagens bravader och nu är det bara lördag-söndag kvar. När ska man få ha en lugn helg? Underveckan såg jag faktiskt fram emot helgen och plugg eftersom man ändå skulle få vila upp sig lite. Men icke, man går ut och festar båda kvällarna dagarna innan en vecka fullspäckad med partials.

Det blev inte det stället jag trodde innan, som jag och lollo skulle gå å shoppa på utan vi mötte upp Sima och gick in på Mega (stormarknad) för att köpa lite godis och vatten, påväg ut då vi skulle ta en taxi träffar vi på Jocke och Gustav från ingenstans så jocke bestämmer sig för att åka med.

Vi hamna i de norra delarna av mexico, alltså mycket finare och dyrare. Butikerna var väl sisdär, mest märkeskläder. Men Zara fanns! Och så promota dem en tequila på ett grymt sätt. I like. OCH deras foodcourt! Det blev alltså min fjärde dag irad med hamburgare, och då är det alltså inga små hamburgare jag har ätit...

Hahaha påväg dit så kom det någon låt som vi gillade så Sima kände sig fri nog att höja till max och vi började sjunga med. Taxichaffören var lagom nöjd...hehe

Senare s hann vi inte så mcket mer än att byta om för att dra på festen. Jag, Victor, Nadja, Paul, Ramon och Virgine mötte upp Sima och vi gick tillsammans till traficlight-festen. Jag blev ganska utskälld som inte hade något av färgerna på mig, men i slutet av festen kidnappa Sima mig in i ett rum och klädde mig i något grönt.
Festen var mysig då huset var ganska litet trots att vi mest hängde uppe på taket.

Men det sjukaste hände runt två-tre tiden. Folket står och dansar/minglar i det minimala vardagsrummet. Jag står längst ut och pratar med några kompisar då vi hörde ett krasch, jag kollar inåt mot vardagsrummet (som alltså är fylld med människor och litet som ett sovrum typ) och ser en sten, i storlek av ett huvud, slängas in nerifrån in mot vardagsrummet. Alla får panik, en kille skriker att alla ska springa in till höger. MEn folk är lite tröga. Jag och Gustav var de enda svenskarna som stog där till en början (Sima var någonannanstans) så vi var väl de enda som stog där som ett par frågetecke och utropstecken, medans de andra verkade vara lite mer vana?
Helt sjukt!
Det sjukaste, och bästa är ändå att ingen skadade sig allvarligt förutom en kille som fick någon glasflika i ögat, men det verkade ändå ha gått bra.

I söndags var vi, som ni läst på Six Flags med våra projektgrupper och stalkade människor för att se deras betéende. VI hade gruppen killar i åldern 13-19 så det var inte så svårt att analysera av deras beteenden direkt så vi hann åka massvis med karuseller!

Den första vi åkte tvingades jag att åka, det är den här megastora cirkeln som snurrar runt och gungar samtiigt. Jag som är grymt känslig för sånt! MEn jag klarade mig galant, tills jag såg en kille må så dåligt så att han svalde sin egen spya...

De hade The dak knight grejs, en megabyggnad som man gick in i - byggd som gotham city eller vad den nu heter. OCh sen sätter man sig på små tågvagnar och åker för världens skönaste karusell: Fyfaaaaaan vad vi skrattade alltså. Kålmörkt, åker svinfort och svänger som en idiot PLUS att det dök upp saker som skrämde skiten ur en Hahaha

What else? Jag testade go kart!! Vi åkte två gånger, det var också riktigt kul. Sen åkte ena halvan av gruppen superman och batman (två banor som får berg och dal banan att se ut som något från grannens lekpark typ) och resten av gruppen åkte en vattenkarusell, men jag hade tur nog och satt alltid mittemot flickan som fick all vatten på. Vi lyckades övertala resten av gruppen att också åka den men denna gången var det väl ingen som inte blev blöt.

Vi passade på att åka den anndra, större vattenleken och då blev vi väl ganska geeeeenomvåta. Haha

Efter en halvtimma var vi torra nog att kunna åka hem och resten av kvällen försökte jag bara ta det lugnt. Jag börjar få lite bråttom nu, nu har larmet ringt och jag måste ha frukost. Är riktigt hungrig!

Nu ska vi ha en lektion som vi förhoppningsvis har för sista gången :-)


Jag och ena halvan av gruppen, minus flickan som står brevid. Hon var bara snäll nog som åkte med och hjälpte oss med uppgiften :-)

Nu måste jag springa! KRam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0