Vi hade i alla fall tur med vädret...by Lola

Alltså, man kan ju lugnt säga att jag förväntade mig lite mer värme här, det har regnat de senaste fyra dagarna. Innan dess var i alla fall dagarna varma, och nätterna lite kyligare. Tydligen har inte Mexico haft så kallt på typ 150 år...Nordanvinden kallar dom det...

Samma sak med maten, jag förväntade mig fräsch god tacos, men här består tacos av oljigt majsbröd och kött med massa stark stark krydda. När jag berättade om den svenska tacosen skrattade mexarna åt mig...
Jag trodde jag hade hittat ett superbra ställe som heter California och har amerikansk mat...



...men det visade sig att det inte var gatumaten jag blev sjuk av, utan Californias mat.
Jag fick en fin liten infektion i magen, vet inte vad det var, jag fick bara massa tabletter och nu är det över =)

Jaja, förutom vädret och maten så är Mexico underbart. Alla människor är supertrevliga, jag får nästan lite dåligt samvete för att dom är så hjälpsamma utan att kräva ngt tillbaka. Party finns det gott om!! Här kommer ett litet smakprov från en fest som var på för några veckor sedan, vi träffade några svenskar som är med på bilden:



Nejmen Mexico är grymt! Jag saknar bara den svenska maten, men jag LOVAR TEQUILAN ÄR SJUKT MKT GODARE HÄR =D



Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0