Ja, jag finns....by Lola

Ursäkta mig, men Internet är inte så bra här, så varje gång jag försöker uppdatera så blir det "bruten länk".
Det har hänt mkt här, jag kan inte berätta allt, eller det klart jag KAN, men jag VILL inte...
Vi har bland annat varit i Acapulco med alla mexikanerna från vår Consumer Behaviour klass.
Jag hade hört så mkt skit om Acapulco: att det var fula stränder, nedgånget och tråkigt.
MEN OJ så FEL vissa personer kan ha, men det är mänskligt att ha fel.
Vi åkte buss till Acapulco, tog sex timmar, men det var det värt. Det var ju inte direkt Swebus man åkte med, utan de här bussarna hade fotstöd, stora stolar, TV och AC...LYXBUSS! Utsikt från buss nedan
När vi kom fram beställde vi hotell och hamnade på tioende våningen med utsikt över Acapulco.
Vi bodde i den gamla delen av Acapulco, och jag gillade faktiskt den delen bäst, den var mer mexikansk och hade gamla byggnader, fort och katedraler. Och små marknader överallt. Del av Gamla stan, utsikt från hotell med Bungyjump för Springbreakers...
I den nya delen festade vi en kväll, den delen var väldigt amerikansk. Det fanns bara hotell, sommarhus, stora köpcenter och bilfirmor ÖVERALLT. Rätt tråkig del, men bra uteställen och en fin strand.
Att bero på uteställen var vi på ett grymt ställe som heter "The Pure". Det var någon "glam-night" och efterfesten till "TVynovelas". Det är en award-ceremony för Mexicos TV-program. Så vi festade med massa kändisar, jag visste inte vem en enda jävel var, men det var kul!
Om fyra dagar drar vi till Cancun och Playa del carmen! Ska bli grymt kul, måste köpa myggmedel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0