Sonia: fredag eftermiddag

Buenos tardes!

Äntligen helg, höll jag på att skriva (haha, varför säger/skriver man så? Vadå höll på? Jag gjorde ju det redan liksom? Haha helt dumt) I alla fall, jag har ju redan helg sedan igår eftersom det var sista dagen på veckan med lektioner.
Men om man ska kalla det helg med så mycket plugg så, visst. Äntligen helg. Men jag har nog mer att göra dessa tre dagar än mitt i veckan. Suck!
Men fest ska man allt hinna med. Och så vill jag jättegärna gå för att se Alice filmen på 3d. Älskar att man kan gå på så mycket bättre bio för så mycket mindre slantar!

Jag har precis skrivit klat min del av ett projekt som vi gör i Consumer behavior klassen så jag ska nog ta och lägga ner pluggandet för idag. Men jag måste hitta någon att filma för min dokumentär. Det är så mycket svårare för oss utbytesstudenter att hitta någon, de andra kan ju bara ta några vänner eller någon i familjen. Suck nr 2.

Jag kanske ska ta och berätta en av mina upptäckter i alla fall?
Min sömn!

När vi kom hit så var vi sjukt jetlaggade, som jag nog nämnt innan.
Vi var helt slut vid 19.30 redan (alltså 02.30 svensk tid) och oftast så hade vi ju varit på skolan och blivit proppade med information. Sedan vaknade Jocke och Lola vid 05.00 (alltså 12.00 svensk tid) och började sjunga för mig, medans jag fortfarande ville sova. Sen när har jag velat sova så länge liksom?

Förutom det normala, att vi var så jetlaggade (tänk er att det var precis efter nyårsafton också) så har jag upptäckt att jag sover så sjuukt djupt här. Innan väcktes jag av minsta lilla ljud, det händer inte att någon kan komma in i mitt rum utan att jag vaknar och absolut inte om någon försöker väcka mig. Den roliga (inte) egenskapen har jag fått av min mamma som är väldigt lätt med sömnen.
Men tydligen så hände det att Lollo försökte väcka mig flera gånger på morgornarna ibland, utan att jag märkte av det.
Fan, jag hade något annat exempel också, som jag helt har glömt bort nu.

Ja, men jag sover som ett djur i alla fall. Ok, jag vet inte hur djuren sove exakt. Men jag vet att björnar sover hela vintern och jag sover väl som en björn?
Ibland vaknar jag inte till överhuvudtaget förrns larmet ringer, innan vaknade jag upp så fort jag behövde vända på mig.

I guess att det beror på hela omställningen till ett nytt land, kultur, språk, skola, mat, umgänge osv osv. Det tar väl mycket mer än vad man känner på sig. Men jag älskar´t!

Nej men det var väl allt. Fan vad tråkig jag är...
Jag ska ner och umgås med några kompisar istället! TJARÅ

Kommentarer
Postat av: Idsala

Våga klaga på min sömn igen!! =p

2010-03-06 @ 11:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0