Sonia: jag leleleeever

Förlåååt, en hel vecka utan uppdatering. Jag gör det bara svårt för mig själv, det är för mycket att återberätta EN dag. Nu ska jag ge mig på en summering av veckan...

Ni hörde alltså från mig i tisdags va? Då jag och Sima bestämde oss för att dra till gymmet?

Jo, men vi möttes upp och åkte till Wal Mart, som ligger en tio minuter från skolan för att Sima ville ha ett par mjukiskläder och jag ville ha något att äta (vilket jag alltid vill, exakt hela tiden).
Jag fick en konstig känsla när jag var på den amerikanska kedjan wal-mart, det kändes som hemma...men ändå inte.
Sen kom jag på det, efter att ha blivit knuffat ett x par gånger (varje gång av en kvinna) och efter att ha sett folks miner och blickar som studerar prislapparna och om frukten är bra eller inte.
Det kändes som att åka och handla i Hovsjö!! Hela stämningen, lukterna, hyllorna, arbetarna. Det var så sjukt likt så det fanns inte!
Jag fick mig ett gott skratt av min lilla upptäckt. Synd bara att jag inte hade en kamera med mig.
Det sluta med att jag köpte en yoghurt och en banan innan vi tog taxin tillbaks.

Väl på gymmet så maxa jag volymen med all bra musik som jag hade fått från the dj och körde på. 2 och ½ timma senare var vi redo att lämna ställen, gladare än någonsin.
Men om jag bara visste min eftermiddag/kväll?!

Vi promenerar hem till mig och upptäcker att Lollo hittat några nya vänner, en mexikansk 18åring som flyttat in till huset för att lära sig engelska. Ja, han kan alltså mindre än min 10 åriga syster - och hans vänner. De satt ute på altanen och softilera hela dagen, så jag och Sima joina dem.

Efter ett tag var det dags för duschen, bara det att jag upptäckte att vattnet var helt kappult.
För att göra en lång historia kort, jag och Sima går till henne för att kolla om vattnet funkar - vilket det inte gör. Så vi börjar gå tillbaks till skolan för att duscha där, men innan det får jag ett samtal av lollo som säger att är en översvämning i mitt rum. IGEN.
Jag springer hem och börjar att torka. Min skinnjacka och typ all elektronik jag äger, plattång, hårtork, usb, usb-sladdar till div. saker, laddaren till datorn, laddaren till kameran - allt det här låg på golvet. Och så min älskade madrass också.
Alltså, badrummet ligger mellan mitt och Victors sovrum - men allt, allt rann in i mitt rum. Kan en människa verkligen ha så mycket otur?

Jag och Lollo stog i rummet och försökte torka så mycket som möjligt. Vi fyllde en plasthink, av större version med blått vatten. Jag var mycket ledsen den kvällen, och irriterad. Och arg. Jag fick min första jag-längtar-hem-till-min-familj-och-säng-känsla. Och den vill man inte ha här!

Efter x antal timmar så fick jag äntligen packa min väska igen och gå mot skolan. Då var klockan redan nio på kvällen och jag hade haft på mig mina träningskläder i några timmar.
Duschen kan ha varit en av de bästa jag haft i mit liv pga allt, det långa träningspasset och all bajsvatten i mitt rum.
Med dynsblött hår gick jag hem till Sima för att hajka där.

Det var tisdagen. Jag tänkte avbryta här för att det inte ska bli så lång och tråkig läsning, bjuder på lite bilder istället!


Lola y Sima på några kompisars tak, förra fredagen.


Sonia y Lola!


Sen bytte vi hus och tak, ni ser vart vi är..hehe. Ella, Lola, Sima och Yamil.


Jag och Ella tävla om vem som kunde dricka upp först. Till mitt försvar så är det första gången jag testar, OK?!


Här går vi längst vår gata, mot ett par bilar som plocka upp oss för en upplevelse med massa skaldjur.


Skaaaaldjur! Och margharitas som till en början bara smaka ren tequila, men efter två klunkar så försvann den smaken helt...magic!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0