Sonia: vad skulle jag inte ha gjort?

God morgon!
Sitter just nu inne i mitt rum och väntar på Lola. Vi ska till skolan strax för att klippa i våra projekt för documentary production.
Jag har hunnit kolla igenom lite bloggar nu på morgonen och ser allas vårbilder från dagen, och jag vet, jag ska inte klaga. Vi har svensk sommarvärme om dagarna trots att det är vår här. Men vad skulle jag inte ha gjort för dessa första dagarna med sol? När man får tillbaks hoppet om livet tillbaks? När man levt i mörker i närmare ett halvår, så dyker solen upp plötsligt?

För två år sedan praktiserade i centrala sthlm och dessa första dagarna kunde jag inte sitta utomhus. Den där känslan av att gå på gatorna i stan med solen som når ens vinterbleka hy, helt obeskrivlig. Jag ÄLSKAR sveriges fyra årstider, hur tydligt de ändras. Ja, nästan i hela Sverige i alla fall. I jkpg regnar det bara, vare sig det är vår, höst eller vinter. Regn.hela.tiden.

Nej, nu är Lola här så nu ska vi stuttsa mot skolan. Vägen dit är lite jobbig då solen är för varm. Campus har man byggt så att det jämt är svalt, det tackar vi dem för. Varje dag! Så fort vi springer över till seven eleven på gatan mittemot så kokas man ner.

Ut å njut med er! Dessa dagar är guldvärda! KRamar

Kommentarer
Postat av: Fabbe

Aaalltsåå, så långt har vi inte kommit med vädret än.. Fortfarande minus grader, ibland 0 eller 2-4plus i några timmar om dygnet, men snön e kvar och så e kylan med..

Men bättre än timmars förseningar iaf haha :P

<3

2010-03-11 @ 22:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0