Sonia: ljuset i tunneln

Inte för att vi gått genom en mörk tunnel under tiden, men snart är alla finals över.
Det är denna veckan vi har som mest att göra och jag lyckades få Lola att blogga två gånger, borde inte jag få ett pris?

I veckan har vi mest filmat klart vår dokumentär, och igår började jag och Lollo att klippa och fixa den, hahahaha! Den kommer att bli klockren, speciellt med alla våra bloopers. Vi har fåtti uppgift att göra någon jämförelse sverige/mexico slash hur hela vår upplevelse av vår tid varit. Vi gör självklart inte det bara så, utan gör det hela lite roligare. "The documentary about the making of the documentary" ex1: lollo filmar mig då jag spelar in ett klipp på Sima. Sima i sin tur är den enda som inte kan sluta skratta framför kameran och jag är den som inte har något tålamod så vi har ett å annat klipp då jag filmar och efter två sekunder skriker: VADFAAAN SIMA!! Och, allt från en annan kameras synvinkel.
Vi måste nog ladda upp dokumentären här Lollo! Haha
Vi kollade på mitt klipp då jag slår min pinata på födelsedagen. Jag ställer mig och gör mig redo, alla väntar och jag skriker något och pekar på pinatan. Både jag och Lollo reagerar; vadfan sa jag egentligen? Vi kollar igen och jag skriker: IM IMAGENING ALL MY TEACHERS FACES HERE! (Pekar på pinatan och börjar slå)
Hahahahah asså va?
Om det är några så är det två från gymnasietiden i så fall.
en av måånga (MÅNGA!) buckets som slank ner under dagarna på spring break. här på ön cozumel.

Onsdageftermiddag och det är dagen innan vår final på spanska. Sima frågar om vi ska med på EN öl. Jag pallar inte dra till huset så jag hänger med. En 1liters öl slank ner. Neish kom och övertala oss till att hänga med till baren på andra sidan gatan där victor satt med massa kompisar.
Två öl senare försöker de få med oss på fest. Klockan är nu 9 och de vill att vi åtminstone ska med till kl 11. 
Nej nej nej nej vi har tenta imorgon!
Vi lyckades visa vår vilja gentemot final:n. Meeeeen, så ringde telefonen och vi sprang på bio, från bio blev det kääk och jag och sima hoppa inte in isängen förrns 2 på natten. Natten innan provet.
Kl 5 ringer larmet. Snoozar. Snoozar 1 milj ggr
Kl6 vaknar vi. Pluggar en halvtimma. Somna i 40.
Plugga i 40, springa till skolan och skriva provet. Denna gång hade vi även det muntligt. Gick bra för oss.
MM, usher! Längesen.
haha knäppis lollo i playa del carmen en eftermiddag med mina simfötter


Ja, i alla fall.
Om fyra timmar har vi en megapresentation och jag måste hinna skriva om min del av arbetet innan dess. Bara det att jag är ganska så sliten från igår, ingen baksmälla eller så. Bara ganska trött.
Det var roligt på Kings pub, alla kom och joina oss. Hanna, Hilu, Carlos, Philip, Nico, Simo, de franska flickorna, Kathy och Olive och några till Igår gick mitt hjärta till Olive, hon fyllde år och hon fick samma avslut som jag fick på min 18årsdag. Worst. Night. Ever.
Nej men om jag kanske ska ta och plugga lite? Alltså, jag älskar skolan! jag vet att det låter helt ironiskt, men jag gör det. Hur kan man inte?
Som D sa till mig i onsdags: när jag hör om allt ditt plugg får jag panik. jag hatar skolan.
Alltså, poooor que?! Hur kan man inte älska att lära sig något nytt varje dag, få ny kunskap?
Anyways. Jag skulle bara uppdatera kort. Ehm. Hej
kolla in coolingarna liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0